sushi ciąża

Czy można jeść sushi w ciąży?

WIele kobiet w okresie ciąży zastanawia się czy jedzienie sushi jest bezpieczne. Nie jest niczym dziwnym, że są produkty spożywcze, które możesz uważać za zdrowe, ale w rzeczywistości mogą stanowić zagrożenie dla Ciebie i Twojego dziecka. W tym artykule dowiesz się jakie składniki sushi są zabronione a jakie nadal możesz jeść bezpiecznie.



Jedzenie surowej ryby w ciąży jest zabronione

Pytanie, czy jedzenie sushi w ciąży jest bezpieczne, wywołało w przeszłości różne opinie, a niektórzy uważają, że spożywanie surowej ryby z renomowanych lokali wiąże się z niskim ryzykiem.

Według FoodSafety.gov każde sushi z surowymi lub niedogotowanymi owocami morza jest zabronione. Jedzenie surowej lub niedogotowanej ryby może narazić rosnące dziecko na działanie rtęci, bakterii i innych szkodliwych pasożytów. Ze względu na zmiany układu odpornościowego podczas ciąży kobiety w ciąży są bardziej podatne na infekcje, co może zwiększać ryzyko poronienia, urodzenia martwego dziecka, infekcji macicy i przedwczesnego porodu.

Co więcej, Twoje dziecko jest szczególnie narażone na kontakt z rtęcią, co według Moreya może powodować problemy neurologiczne, ponieważ metylortęć ma toksyczny wpływ na układ nerwowy podczas rozwoju.

Nie oznacza to jednak, że nie możesz w ogóle jeszcze sushi


Jakie składniki sushi można jeść w ciąży?

Dodanie pewnych ryb do diety ciążowej jest w rzeczywistości bardzo zdrowe, dzięki wszystkim tym kwasom tłuszczowym omega 3 – tak długo, jak owoce morza są ugotowane. Gotowana ryba jest doskonałym źródłem białka oraz innych ważnych witamin i minerałów, takich jak jod. Zachęcamy przyszłe mamy do spożywania co tydzień od dwóch do trzech porcji ugotowanych, grilowanych lub w tempurze ryb o niskiej zawartości rtęci.

Tylko pamiętaj, aby nie jeść więcej niż dwóch porcji tłustych ryb tygodniowo i unikać rodzajów ryb, które zawierają wysoki poziom rtęci, takich jak tuńćzyk czy miecznik.




Wegetariańskie sushi, które wykorzystuje składniki takie jak gotowane jajko lub awokado, jest również bezpieczne do jedzenia, gdy jesteś w ciąży.

Zamawiając sushi warzywne w restauracji lub przygotowując sushi warzywne w domu, wybieraj warzywa, które zawierają witaminy potrzebne do zdrowej ciąży. Na przykład wybieraj warzywa o wysokiej zawartości witaminy C, która pomaga Tobie i Twojemu dziecku przyswajać żelazo podczas ciąży. Przykładami są posiekana marchewka lub zielona, ​​żółta lub pomarańczowa papryka.

Popularne składniki sushi, takie jak szparagi i ogórek, również dostarczają witaminy C. Warzywa bogate w witaminę A, takie jak szpinak, można dodawać do wegetariańskiego sushi, aby wspomóc zdrowy wzrost zębów i kości.

Nawet najlepiej podane sushi nie jest kompletne bez doskonałego napoju. Jeśli nie masz pewności, jaki napój alkoholowy wybrać do sushi, mamy dla ciebie kilka propozycji. Dzięki temu poradnikowi możesz stać się ekspertem w łączeniu piwa i wina, które wydobędą to, co najlepsze z daniachc sushi.

Wrzuć trochę nasion słonecznika do sushi, aby uzyskać chrupkość, a także pirydoksynę lub witaminę B3, która może pomóc w porannych nudnościach, a także w tworzeniu czerwonych krwinek.


Drukuj