wegetariańskie sushi

Wegetariańskie sushi

Wielu osobom sushi kojarzy się wyłącznie z rybą lub owocami morza i nie wyobrażają sobie, że może być inaczej. Jednak w wielu domach króluje wegetariańskie sushi, które z łatwością można przygotować z ulubionymi warzywami w warunkach domowych! Wegetariańskie sushi jest niezwykle smaczne i bogate w witaminy. 
Nie musisz posiadać żadnych niestandarowych urządzeń kuchennych. 


Tak naprawdę potrzebujesz tylko bambusowej maty do zawijania. Jeśli zdecydujesz się zrobić sushi rolki w domu, bambusowa mata jest niedroga i można ją znaleźć w specjalnych sklepach z kuchnią azjatycką, sklepach internetowych czy nawet większych super marketach. Możesz również poszukać zestawów do sushi, które zawierają absolutnie wszystko co jest potrzebne do samodzielnego przygotowywania sushi w domu lub podczas imprezy z przyjaciółmi. W środku zestawu znajdziesz również ulotkę, która poprowadzi Cię krok po kroku.

Wegetarianie również znajdą dla siebie przekąskę w tempurze. Doskonałą opcją jest smażenie warzyw, twardych owoców i innych dodatków. W tej formie sprawdzają się cukinia, bakłażan, szparagi, rzodkiew, tofu, boczniak czy nawet banan. Przy skadnikach (nadzieniach) rolek wege sushi naprawdę możesz użyć swojej wyobraźni, więc spróbuj czegoś nowego!


Podstawowe składniki spiżarni sushi

Większość z nich można znaleźć na dobrze zaopatrzonym sklepie spożywczym. 

  • Ryż do sushi (ryż biały krótko- lub średnioziarnisty);
  • Ocet do sushi (lub zrób własny z octem ryżowym);
  • Nori (wodorosty w arkuszach);
  • Marynowane plastry imbiru;
  • Sos sojowy (każda osoba powinna mieć małe naczynie sosu sojowego do zanurzenia);
  • Pasta Wasabi.

 

 

 

 

Składniki wegetariańskie sushi (wege sushi)

Warzywa:

  • Ogórek zielony
  • Awokado (w plastrach)
  • Papryka
  • Marchewka 
  • Szparagi (lekko gotowane na parze; jeśli są małe, można je zostawić w całości, jeśli nie, pokroić wzdłuż w paski)
  • Por
  • Rzodkiew Daikon / Oshinko 
  • Tykwa marynowana Kanpyo
  • Sałata
  • Buraki (najlepiej pieczone)
  • Czerwona kapusta (poszatkowana)
  • Biała rzodkiew 
  • Szczypiorek
  • Cukinia 
  • Bakłażan
  • Batat
  • Groszek zielony w strączkach

Owoce:

  • Mango 
  • Ananas
  • Banan
  • Marynowane śliwki 

Inne:

  • Serek Philadelphia (serek śmietankowy)
  • Tofu
  • Grzyb shiitake (jeśli są suszone należy namoczyć przez 30 minut, następnie wycisnąć wodę, usunąć szypułki i pokroić w cienkie plasterki)
  • Boczniak
  • Sezam zarny i biały
  • Migdały
  • Orzechy
  • Kiełki
  • Jajko kurze (gotowane)

Drukuj