Awokado odchudzanie

Właściwości i wartości odżywcze awokado

Większość owoców składa się głównie z węglowodanów, jednak awokado jest bogaty w zdrowe tłuszcze, błonnik i witaminy. Stanowi doskonały dodatek do niemal każdego posiłku i jest idealnym sposobem na uzupełnienie przekąsek. Szereg badań udowonidniła, że ten owoc ma potężne korzyści zdrowotne.

Połowa awokado (100g) dostarcza 160 kalorii, 2 g białka, 8,5g węglowodanów i 14,7g tłuszczu. Awokado jest doskonałym źródłem magnezu, potasu, witaminy C, witaminy E i witaminy K. Ponadto owoc zawiera kwas foliowy i kwas pantotenowy.


AWOKADO NIE ZAWIERA CHOLESTEROLU

Nie zawiera w ogóle cholesterolu, za to obfituje w sterole roślinne (fitosterole). Zapewniamy, że tłuszcze w awokado (zwane tłuszczami jednonienasyconymi) są zdrowe dla serca i mogą pomóc w podniesieniu „dobrego” cholesterolu HDL i obniżeniu „złego” cholesterolu LDL”.


INDEKS GLIKEMICZNY AWOKADO BLISKI 0

Szacuje się, że indeks glikemiczny awokado wynosi około zera, co czyni je pokarmem o niskim indeksie glikemicznym.


AWOKADO POMAGA W ODCHUDZANIU

Jeżeli dotychczasowe próby z odchudzaniem nie powiodły się, to być może także z tego powodu, że zabrakło w nich awokado. Warto awokado dołączyć do diety gdyż jest bardzo skuteczny w spalaniiu nadmiernego tłuszczu. Przede wszystkim wpływa na uczucie sytości. Jedząc awokado zwyczajnie się najadamy, przez co nie odczuwamy głodu przez dłuższy czas.

Owoc, który sam w sobie może stanowić odrębny posiłek, a dodany do sałatki warzywnej nawet kilkukrotnie zwiększy wchłanianie zawartych w warzywach dwóch kluczowych przeciwutleniaczy – likopenu oraz beta-karotenu. 



AWOKADO ŹRÓDEM BŁONNIKA

Awokado jest dobrym źródłem błonnika pokarmowego. Pomaga to zapobiegać zaparciom. Jedna porcja zawiera 2 gramy błonnika. Błonnik pomaga również dłużej zachować uczucie sytości, co może zapobiegać przejadaniu się.


AWOKADO WALCZY Z WCZESNYMI KOMÓRKAMI RAKOWYMI

Awokado może odgrywać rolę w profilaktyce raka. Badania pokazują, że fitochemikalia w awokado mogą zapobiegać wzrostowi i powodować śmierć komórek przedrakowych i rakowych linii komórkowych.



Wartości odżywce awokadao (na 100 g - połowa awokado):

Wartość energetyczna (kcal)   160 
Tłuszcz  14,7 g 
Kwasy tłuszczowe nasycone 2,1 g 
Cholesterol 0 mg 
Sód 7 mg 
Potas 485 mg 
Węglowodany 8,5 g 
Błonnik  6,7 g 
Cukry 0,7 g
Magnez 29 mg
Witamina C 10 mg
WItamina E 2,1 mg
Witamina K 21 µg


Źródła: USDA


Drukuj